Web'de Ara Motosiklet Tutkusu'nda Ara
<


<

<

< <

<

Bu motor çok konuşulacak ve büyük bir ihtimalle de çok satılacak.

Yamaha YBR 250

Yaygın servis ağı, bol ve ekonomik yedek parça desteği ile Yamaha bugün Türkiye'nin en çok tercih edilen motosiklet markalarından biri. Özellikle YBR 125 modeli ile piyasanın tozunu attırıyor desek yeridir. YBR 125, gerek kullanım kolaylığı gerekse de uygun fiyatı ile bir çok motosiklet sürücüsü için aynı zamanda ideal bir başlangıç motorudur da. Kimileri YBR 125'i kurye motoru diyerek küçümser. Oysa her gün sabahtan akşama kadar İstanbul trafiğine, özel cross pistlerine taş çıkartacak bozuk yollarına meydan okuyan bu motosikletleri küçümsemeden önce durup bir daha düşünmek gerekmez mi?

YBR 125'in bu başarısından sonra Yamaha en büyük bombasını YBR 250 ile patlatacak gibi görünüyor. Yamaha Motosikletleri Türkiye distribütörü Beydeyama'dan öğrendiğime göre YBR 250, fuarda sergilenmesinin ardından Nisan 2007'de satışa sunulacak. Henüz fiyatı belli değilmiş ama tahminime göre oldukça rekabetçi bir fiyatla piyasaya gireceklerdir.

YBR 250'nin, gerek çekici tasarımı gerekse de 250 cc'lik motoru ile 250 cc kategorisinde ciddi bir alternatif ve güçlü bir rakip olacağını öngörmek kehanet sayılmaz.

YBR 125'i tasarım açısından zayıf bulanların, sportif ve güçlü çizgileri ile 125 cc'lik kardeşinden uzak ara ayrılan YBR 250'yi oldukça tatminkar bulacaklarına kesin gözüyle bakıyorum.

Laf aramızda Türkiye'ye geldiğinde bir fırsat bulup test sürüşü yapmayı dört gözle bekliyorum. Hatta yakından gördükten sonra satın almayı bile düşünüyorum.

Yamaha YBR 250

Şimdi motordan biraz daha bahsedelim.

250cc.’lik dört zamanlı motorlu tam boyutlarda bir şaseye sahip YBR250, yeterli güç, şık görünüm ve ekonomik kullanımı birleştiren bir motosiklet arayan sürücülere hitap edecek bir model.

MOTOR:

Kolay kullanım için güçlü tork:

4 Zamanlı, hava soğutmalı, 250cc.’lik iyi cevap veren güçlü bir motor YBR250’nin güç kaynağını oluşturmaktadır. Günlük “taşıt aracı” kullanımı ve işlevselliği düşünülerek tasarlanan bu makina, alçak devirlerden orta devirlere çıkarken güçlü tork üreterek sıkışık trafikteki dur-kalk kullanımında çok etkili bir performans sergilemektedir.

Yakıt enjeksiyon sistemi:

YBR250’nin motoru, Yamaha’nın diğer büyük ve pahalı motorlarında bulunan bütün teknik özelliklere sahiptir. İyi performans ve düşük emisyon için YBR50 büyük bir hava filitre kutusundan hava alan yeni bir enjeksiyon sistemiyle donatıldı. Bu verimli sistem sayesinde motor, gaz kolu hareketine çok iyi cevap vermekte ve böylelikle motosikletin şehir içi trafiğindeki dur-kalk kullanımı kolaylaşmaktadır. Temiz yanma sağlayan enjeksiyon sistemi aynı zamanda açık ve uzun yol kullanımında da güçlü akselerasyon ve yeterli motor gücünü sağlamaktadır. Bu özellikler de YBR250’nin her amaca uygun, çok ekonomik bir motosiklet olduğunun göstergesidir.

Yamaha YBR 250

“Forged” pistonlar ve özel kaplanmış silindirler:

YBR250’nin motorunda sürtünmeden meydana gelen kayıpları önlemek ve makinanın verimini arttırmak adına daha dayanıklı “forged” piston ve sürtünme önleyici maddelerle kaplanmış silindir kullanıldı. Motora takılan “balancer” de vibrasyonu azaltarak motosikletin konforunu arttırmaktadır.

5 vitesli şanzıman:

Yeni YBR250’nin 5 zitesli şanzımanı günlük kullanımın gerekleri düşünülerek dizayn edildi. Dişli oranları da, motosikletin hem şehir içi, hem de şehir dışı kullanımda en iyi performansı vermesi gözetilerek dikkatle seçildi.

Oksijen sensörlü ve iki kademeli katalizör:

YBR250’ye oksijen sensörlü, iki kademeli egzos sistemi takılarak EU-3 emisyon regulasyonunun gereklerinin fazlasını karşılaması sağlandı. Sisteme hava indiksiyon sistemi de ilave edilerek yanmamış atık gazların miktarı minimum seviyeye indirildi.

Yağ soğutucu:

Şehir içi trafikteki dur-kalklar sırasında motorun çok ısındığını hepimiz biliriz. YBR50’ye bu tip kullanımlar sırasında motorun çok ısınmasını önlemek ve makinanın sabit bir ısıda çalışmasını sağlamak için yağ soğutma radyatörü monte edildi. Bu hafif radyatör aynı zamanda sürücünün konforunu ve motosikletin genel performansını da arttırmaktadır.

ŞASE:

Konforlu ve dengeli şase:

YBR250’nin şasesi de motoru gibi, şehir içi, şehir dışı çok amaçlı kullanıma uygun olarak yeni teknoloji malzemelerle tasarlandı. Şasenin tasarımı, Yamaha’nın büyük ve pahalı diğer modellerinde kullanılan şaselerin özelliklerini de içermektedir.

Yamaha YBR 250

Çift beşikli kadro:

Yamaha mühendisleri YBR250’ye konforlu, emniyetli ve dengeli sürüş sağlayacak bir şase üretmeyi hedeflediler. Öncelikle konforu sağlamak için çelikten, rahat ve doğal bir oturma pozisyonu veren çift beşikli kadroyu tasarladılar. Daha sonra 250cc. makinayı bu kadroya en uygun şekilde monte ederek sürücüye dengeli ve kolay sürüş sağlayacak ideal ön/arka ağırlık balansını buldular.

Kaliteli süspansiyon:

YBR250’nin arkasında, konforlu ve emniyetli yol tutuşu için yumuşak ve gelişmiş süspansiyon özelliklerine sahip Yamaha’nın “link” tipi Monocross sistemi kullanıldı. Ön tarafta ise, motosiklete kolay kontroledilebilme karakterini kazandıran yüksek kalitedeki 37mm. çapında hafif amortisörler kullanıldı.

Ön disk, arka kampana frenler:

Ön terelekte güçlü frenaj sağlayacak geniş, 282mm. çapında diski olan fren kullanılırken, arka tekerlekte frenajın verimini arttıracak tamburlu fren kullanıldı. Bu dengeli kombinasyonla YBR250’nin her şartta sürücüsüne kontrollu ve güçlü bir frenaj sağlaması garanti altına alınmış oldu.

Yamaha YBR 250

17” Alaşım döküm jantlar:

YBR250’nin motosiklete sportif bir görünüm veren 17” jantları dönme ağırlığını en aza indirerek süspansiyonun verimini arttırmaktadır. Bu jantları temizlemesi de kolaydır!

Ön janta 100/80-17, arka janta ise geniş 130/70-17 lastikler takılarak YBR250’nin yol tutuşu, kavraması ve kontrol edilebilme kabiliyetinin ideal düzeyde olması sağlanmıştır.

19.2 litrelik büyük kapasiteli yakıt deposu:

YBR250, üstün teknoloji yakıt enjeksiyon sistemiyle sınıfında yakıt tüketimi en ekonomik olan motosiklettir ve 19.2 litrelik büyük yakıt deposu sayesinde bir depo yakıtla müthiş uzun mesafelere seyahat edebilecektir.

YBR250’nin şık deposu sürücüsüne rahat bir sürüş pozisyonu sağlayacak biçimde dizayn edildi. Sportif görünüşlü depo özel dizaynı sayesinde, hareket helindeyken makinanın üstüne hava üfleyerek soğutmaya yardımcı olmaktadır.

Kademeli, çift kişilik sele:

Maksimum sürücü ve yolcu konforu için YBR250’de rahat, kademeli bir çift kişilik sele kullanıldı. Sele, akselerasyon sırasında sürücüyü arkaya kaymaması için yeteri kadar desteklemektedir. Selenin yüksekliği, bir çok sürücünün duruken ve yavaş akan trafikte iki ayağını da yere koyabilecek boyuta ayarlandı. Selenin yoğun olarak doldurulmuş arka kısmıyla beraber ulaşması kolay yolcu elcikleri ve ergonomik ayaklıklarla da maksimum yolcu konforu sağlanmıştır.

Yamaha YBR 250

Güçlü aydınlatma ve LCD göstergeler:

Yuvarlak, çok reflektörlü ön far güçlü bir aydınlatma sağlamaktadır. LCD gösterge tablosu hız göstergesi, toplam yapılan kilometre sayacı ve kullanışlı bir tripmetreden oluşmakta.

Yamaha YBR 250

2007 Renkleri:

Kırmızı
Gümüş
Siyah


Teknik Özellikler


Motor

Motor tipi: Tek silindirli, 4 zamanli, hava sogutmali
Silindir hacmi: 249 cc
Çap x Strok: 74 x 58 mm
Kompresyon oranı: 9.8 : 1
Maks. gücü: 21 HP-7.500 devirde
Maks. Tork: 2.1 kg-m-6.500 devirde
Yaglama: Islak karter
Yakit sistemi: Yakit enjeksiyon
Debriyaj tipi: Islak, çok diskli
Atesleme: TCI (Dijital)
Ilk çalistirma: Elektrik marsli
Vites kutusu: 5 vites
Tahrik: Zincirli

Şase

Ön süspansiyon: Teleskopik çatal
Arka süspansiyon: Masa
Ön teker hareket mesafesi: 115 mm.
Arka teker hareket mesafesi: 120 mm.
Ön fren: Tek disk, f 282 mm.
Arka fren: Tambur, f 130 mm.
Ön lastik: 100/80M/C 52S
Arka lastik: 130/70M/C 62S

Boyutlar

Boyutlar (UxGxY): 2.025 x 745 x 1.065mm
Sele yüksekligi: 805 mm
Iki teker arasi mesafe: 1360 mm
Min.Yerden yükseklik: 190 mm
Agirlik: 138 kg
Yakit kapasitesi: 19.2 litre
Yag kapasitesi: 1.55 litre

Yamaha YBR 250

Not: YBR 250 ile ilgili bilgi, teknik özellik ve görsel materyaller http://www.beldeyama.com.tr' den alınmıştır.


<

<34Yorum:

<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

<10000 ytl bu motor için çok fazla. Daha düşük bir fiyat olsa kesin piyasanın tozunu attırır./p>

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

ok iyi satışlar ama bu fiat düşürülürse sevinirim/p>

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

parakolay kazanılmıyor
bu para bu motora verilmez
ama
5 milyar desen harbiden bu motor hak eder derim ama 10mlyr çok be ne yaptınız bura türkiye/p>

< 
<
<Anonymous makdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

şimdiye kadar hep sıfır aldım
artık 2.el alıyorum çizilecek diye korkmuyorum ;)/p>

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

para/p>

< 
<
<Blogger ısparta İş adamlarıdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous fahridemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

< 
<
<Blogger substhnesdemiş ki...

< 
<
<Blogger serkandemiş ki...

<10000 lira çok.... 6000lira param var olmamı?????????????????????????????????????????????/p>

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

<Çok para/p>

< 
<
<Anonymous Adsızdemiş ki...

<çok para sayın yetkili arkadaşlar/p>

< 
<

<Yorum Gönder

< <

Links to this post:

<

< Bağlantı Oluştur/p> <

<
Fotoğrafım
Ad:
Konum: Fenerbahçe, İstanbul, Turkey
Motor Tutkusu'nu Twitter'da takip et.

Email Adresiniz:

Delivered by FeedBurner





Powered by Blogger


Her türlü görüş, öneri ve düşünceleriniz için:
bilgi@motortutkusu.com