Cumartesi, Mayıs 13, 2006

Asya Motor, AS 125 T

Motosiklet alımı ile ilgili kararsızlığım devam ediyor. Motor sezonu iyiden iyiye açıldı. Ortalık motordan geçilmiyor. Tabi durum böyle olunca insanın canı yeni bir motor almak istiyor. Gerçi ben Asyalım'dan çok memnunum. Şehir içi ve de özellikle kısa mesafeler için mükemmel bir motor. Evet benim AS 125 T'den bahsediyorum. Hani şu retro görünümlü scooter. Sonra bir ara fotoğraflarını da eklerim buraya.

Ama gelgelelim iş uzun mesafeye gelince biraz yoruyor. Km göstergesinde 110 Km. süratle gidiyormuş gibi görünmesine rağmen, gerçekte 80 Km. sürat ile gidiyor. Bizzat ölçtük. E hal böyle olunca insanın uzun yola çıkası gelmiyor. Yani öyle çok sürat meraklısı olduğumdan değil ama uzun yola çıkılacak motor en azından gerektiğinde düz yolda 120 -130 Km yapabilmeli (en azından dedim, dikkat edin :)) .

Ancak dediğim gibi şehir içi için ideal bir motor. Şu anda 1,700 Km civarında ve bu zamana kadar hiç bir ciddi sorunla karşılaşmadım. Son zamanlarda hiç ölçmedim ama 5 lt'lik deposu ile yaklaşık 120 Km. yol yapılabiliyor. Yani rodaj zamanı bu civarlardaydı, şimdi daha da artmış olabilir. Kalkışı, hızlanması, çekişi, dengesi gayet iyi. Kullanımı keyifli. Çarşı, pazar, yakın mesafe işe gidiş geliş, sayfiye yerlerinde, deniz kenarlarında ara sokaklarda gezintiler için çok keyifli. Bütün bunları rahatlıkla iki kişi birlikte yapabiliyorsunuz, motor hiç zorlanmıyor.

Şimdi gelelim benim bu sezon ne yapacağıma. Büyük bir sürpriz olmaz ise bu sezon motor için öyle büyük bir bütçe ayırmayacakmışım gibi görünüyor. O nedenle şimdilik tarz olarak çok emin olmamakla birlikte Keeway ve benzeri markaların chopper tarzı motorlarına bakmaya başladım. Fiyatları ve modelleri fena görünmüyor. Biraz daha bilgi toplayınca onları da buraya detaylı olarak aktarmaya çalışırım.

Bir de arada 2. el motor bakıyorum. Genel olarak çok tercih etmiyorum ama yine de gözüm gidiyor ara sıra. Geçenlerde bir ilan gördüm: motosikletim.net, sadece 2.el motosiklet ilan sitesi. Konsept çok hoşuma gitti. Hemen girip baktım, ancak nedense çok ısınamadım. Sanırım sahibinden.com daha başarılı.

Her neyse bu güneşli Cumartesi gününde Asyalım kapıda beni sabırsızlıkla beklerken, ben burada, ajansta çalışmaya devam etmeliyim.

Hiç yorum yok: