Cuma, Mart 31, 2006

Motosiklet ile lüküs hayat!

Dün NTV gece haberlerinde yakaladım: Motosikletler için uygulanan ÖTV yani şu meşhur Özel Tüketim Vergisi oranları artırılıyormuş. Bugüne kadar %8 olarak uygulanan vergi oranları %22'lere çıkarılıyormuş. Tabi ya, nasıl akıllıca bir düşünce. Hani motosiklet kullanımı giderek artıyor ya... Nası fikir ama! Tıpkı cep telefonlarından alınan vergiler gibi. Yahu sevgili milletim, bu bilgi ve iletişim çağında senin neyine cep telefonu kullanıp hayatına iletişim kolaylığı getirmen; senin neyine daha az yakıt harcayan, doğayı ve çevreyi daha az kirleten, daha az yer kaplayan, kolay ve hızlı ulaşım imkanı sağlayan bir aracı kullanman. Böyle şeyler senin için lüks şeyler, çok özel şeyler, onları tüketmek için özel bir bedel ödemelisin. Senin daha oralara gelmene, bunları hayatında normal saymana çok var. Hemen öyle havalara girme sakın. Yok ben gelişiyorum, yok Avrupalı oluyorum, yok muhasır medeniyetler seviyesine ulaşıyorum. Yok öyle bir şey. Sen takma kafanı öyle şeylere...

Tabi şimdi bana kimse yok cep telefonu kullanmak, yok motor kullanmak gelişmişlik simgesi mi, medeniyet simgesi mi geyiğini yapmasın lütfen. Evet tek başına değil belki. Ama sen kalkıp bunlara "özel" bir tüketim vergisi uygularsan, o zaman adama bunun nesi "özel" diye sormazlar mı? Bunu "özel" olarak niteleyebilen bir yaklaşımın hayatın neresinde durduğunun sorulması gerekmez mi?

Ha unutmadan bir de Biodizel için uygulanan vergiler de artılıyormuş. Yani bildiğim kadarı ile çevreye daha az zarar veren dizel yakıt.

Ya bazen gerçekten herşey sevimsiz bir kamera şakası gibi geliyor bana...

Hiç yorum yok: